Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Historia Salesforce

Historia Salesforce

Salesforce, czyli dziś CRM nr.1 na świecie łączący firmy i klientów w erze cyfrowej. Została założona w 1999 roku w San Francisco. Założeniem Salesforce było umożliwienie różnej wielkości firmom korzystanie z zaawansowanych technologii np. chmury, urządzeń mobilnych, społecznościowych, głosu i sztucznej inteligencji. W celu łączenia się w całkiem nowy sposób ze swoimi klientami☁️

Jak to się wszystko zaczęło?

Zaczynając od początku. Wszystko zaczęło się w marcu 1999 roku w jednym z mieszkań na szczycie Telegraph Hill w San Francisco. W mieszkaniu, które było obok domu Marca Benioffa. Oprócz Marca w mieszkaniu było jeszcze trzech mężczyzn, którzy zaczęli pracę w tym małym biurze byli to Parker Harris, Frank Dominguez oraz Dave Moellenhoff. Co interesujące oprócz nich w mieszkaniu znajdowały się również plakaty z Dalajlamą, Albertem Einsteinem i dwa psy??

Inspiracją dla Marca do stworzenia pierwszego prototypu był Amazon z zakładkami u góry, który był łatwy w użytkowaniu. 

Salesforce przez lata

W lipcu 1999 roku już pierwszym zadaniem Marca jako pracownika na pełnym etacie w Salesforce.com było  znalezienie biura. Znalazł je w Rincon Center, które miało osiem tysięcy stóp kwadratowych, ale zatrudniało tylko 10 pracowników, było to niepokojące dla Parkera. Do listopada 1999 roku biurka  znajdowały się na korytarzach, a w salach konferencyjnych byli pracownicy na pełen etat. Rok później nadszedł czas na przeprowadzkę na One Market Street. 

Niestety nadszedł rok 2000 i pęknięcie bańki internetowej przez którą zwolniono 20% pracowników firmy. Natomiast już 7 lutego Salesforce.com oficjalnie wystartował z wydarzeniem związanym z „Koniec oprogramowania” W Regency Theatre w San Francisco z 1500 uczestnikami i koncertem z The B-52s. 

Rok 2003 to pierwsze wydarzenie Dreamforce czyli jedno z najbardziej kultowych części ekosystemu Salesforce. Oczywiście wcześniej Salesforce organizował wiele wydarzeń w całym kraju o nazwie :City Tours”, które zazwyczaj trwały kilka godziny i prezentowały nowości funkcji Salesforce oraz plan działania.  

Natomiast nowe wydarzenie już nie trwało kilka godzina, trwało kilka dni! Pierwsza edycja Dreamforce odbyła się w centrum San Francisco w hotelu Westin St. Francis i zgromadziła nieco ponad 1000 zarejestrowanych uczestników, którzy przybyli na to wydarzenie, aby wziąć udział w 52 prezentacjach. Dreamforce został wykorzystany do uruchomienia produktu o nazwie Sforce 2.0 – pierwszej w branży usługi aplikacji na żądanie. 

We wrześniu 2005 roku Salesforce wprowadził swoją usługę AppExchange, która na zawsze zmieniła oprogramowanie biznesowe. AppExchange oferuje zewnętrznym programistom miejsce do pracy nad własnymi aplikacjami i udostępnianiem ich klientom Salesforce. 

W 2006 roku Salesforce nie poprzestał na tym. Parker Harris opracował technologię o nazwie Visualforce, która umożliwiała użytkownikom tworzenie dowolnego interfejsu użytkownika – mogli tworzyć formularze, przyciski, łącza i osadzić wszystko, co tylko chcieli. To utorowało drogę do logicznego rozszerzenia platformy Salesforce SaaS, Platform-as-a-Service.
Nazwali go Force.com i został wydany na Dreamforce 2008. To otworzyło klientom możliwości tworzenia własnych niestandardowych aplikacji na platformie Force.com. Nie tylko pozwalając użytkownikom na dostęp do solidnego i skalowalnego rozwiązania CRM, które uwielbiali klienci, ale teraz pozwalając im uzyskać dostęp do absolutnie wszystkiego! 

Przez lata Salesforce się rozrastał aż w 2012 roku firma zatrudniała już 9800 pracowników w 22 biurach na całym świecie oraz Salesforce wynajął powierzchnię w jeszcze niewybudowanym wieżowcu przy 350 Mission Street. Dreamforce 2012 zgromadził 90000 zarejestrowanych uczestników. Podczas przemówienia programowego został przedstawiony Salesforce Marketing Cloud. 

W 2013 roku Salesforce wprowadza platformę Salesforce1 umożliwiająca klientom prowadzenia działalności za pomocą telefonu. 

Salesforce w 2014 roku wprowadza platformę szkoleniową Trailhead, która otwiera dostęp do wiedzy o technologii i budowaniu kariery w branży. Platforma jest dostępna dla każdego i wszędzie. Od czasu premiery na Dreamforce 2014, Trailhead zyskał ogromną popularność na całym świecie, zwłaszcza dzięki wprowadzeniu Superbadges , egzaminom certyfikacyjnym przenoszącym się na platformę Trailhead i ciągłym dodawaniu kolejnych modułów w ramach wielu zadań. 

Na Dreamforce 2016 Salesforce ogłosił swój najnowszy produkt, Einstein. Einstein został opracowany dla każdego produktu Salesforce i umożliwia wszystkim klientom Salesforce dostęp do najnowszych informacji na temat ich platformy i klientów.  Zapewnił zaawansowane możliwości sztucznej inteligencji w zakresie sprzedaży, obsługi i marketingu. Einstein został zaprezentowany przed 170-tysięcznym tłumem, który przybył do San Fran na 4-dniową konferencję, a 15 milionów widzów oglądało więcej za pośrednictwem Salesforce Live. To jest po prostu niewiarygodne w porównaniu z pierwszym Dreamforce, w którym ponad 1000 uczestników mogło zmieścić się w jednym hotelu w centrum San Francisco. 

W 2018 r. Salesforce dokonało największego w tym czasie przejęcia, wprowadzając MuleSoft do Ohany. MuleSoft to platforma, która umożliwia firmom łączenie starszych systemów backendowych z chmurą, wspierając je w ich cyfrowej transformacji. Przejęcie wypełniło lukę w portfolio produktów Salesforce, dzięki czemu nie musieli już szukać firmy zewnętrznej, która spełniłaby ten wymóg. 

Firma wprowadza także Salesforce Customer 360, nową usługę platformy, która bezproblemowo zarządza danymi klientów w chmurach za pośrednictwem interfejsu użytkownika opartego na kliknięciach. 

W 2020 roku Salesforce wprowadził na rynek szereg produktów i zasobów, które pomagały firmom radzić sobie z pandemią, w tym:  

Salesforce Care , zestaw bezpłatnych rozwiązań szybkiego reagowania, firmy mogły pozostać w kontakcie z pracownikami, klientami i partnerami podczas pandemii.  

Work.com – zestaw porad ekspertów, treści, danych i nowych produktów, które pomagają firmom na całym świecie ponownie otwierać swoje firmy i społeczności, a następnie rozwijać się.  

Vaccine Cloud – aby pomóc organom zdrowia publicznego, świadczeniodawcom i organizacjom non-profit w szybkim skalowaniu operacji związanych ze szczepionkami, od rejestracji i planowania odbiorców po zarządzanie zapasami i działania informacyjne w zakresie zdrowia publicznego. 

Również Salesforce podpisuje oficjalną umowę na przejęcie Slacka.

W 2021 roku Salesforce ogłosił swoją usługę przesyłania strumieniowego w stylu Netflix o nazwie „ Salesforce+ ” – byłoby to przejście Salesforce do produkcji, tworząc oryginalne seriale, aby wzmocnić swoich klientów i potencjalnych klientów. 

☁️Sukcesy Salesforce.com są imponujące, ale ich wpływ na społeczność i świat, który starają się stworzyć, jest jeszcze większy. Dzięki swojemu modelowi 1/1/1 przekazali miliony dolarów i tysiące godzin pracy wolontariuszy, a także miliony dolarów własnego produktu na cele charytatywne na całym świecie?

Best Regards,
Karpato Salesforce Partner Poland☁️

Leave a comment