Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Customer 360

Co to jest Customer 360 i jakie są jego zalety??

Customer 360 odnosi się do 360-stopniowego widoku danych klienta, w tym każdej interakcji, od zapytania na stronie internetowej przez zakup produktu do zgłoszenia do obsługi klienta. A to oznacza, że ​​każda grupa w firmie ma dostęp do tej samej wersji prawdy o kliencie.

Widok może zawierać informacje o historii zakupów, rozliczeniach, problemach z usługami, obecności w mediach społecznościowych i preferencjach kanałów. Firmy mogą wykorzystywać te dane doinformować o strategiach zaangażowania, etapy podróży klienta, komunikacja, spersonalizowane oferty i dostawy.

Pogląd Customer 360 umożliwia organizacjom czerpanie wartości, osiąganie trwałej przewagi konkurencyjnej i maksymalizację nowych klientów możliwości przejęcia w sklepie lub online.

Obecnie wiele firm stosuje podejście wielokanałowe do sprzedaży i komunikacji z klientami, co dodatkowo zwiększa ilość danych klientów, którymi muszą zarządzać.

Kanały klienta mogą obejmować:

  • Osobiście – w należącej do firmy lokalizacji stacjonarnej
  • Zamówienie telefoniczne za pośrednictwem partnera handlowego
  • Online za pośrednictwem strony internetowej firmy lub aplikacji mobilnej

Bez względu na to, z jakich kanałów komunikacji korzystają Twoi klienci, konieczne jest zrozumienie, kim są i jak wchodzą w interakcję z Twoją firmą.

Komunikacja wielokanałowa działa tylko wtedy, gdy istnieje spójność podstawowych danych klienta i sposobu zarządzania. Trudno jest zapewnić taką spójność, gdy często występują niespójne dane dotyczące tego samego klienta w kilku systemach informatycznych — z których każdy może zawierać dane dla każdego kanału komunikacji z klientem. Customer 360 zapewniają tą spójność niezależnie od liczby zaangażowanych źródeł.

Pozdrawiamy,
Karpato Salesforce Partner Polska

Leave a comment