Na przestrzeni kilku ostatnich lat, łatwo zauważyć ogromny wzrost popularności i znaczenia Salesforce na rynku IT. Ta oparta na chmurze platforma CRM to zdecydowanie coś więcej, niż tylko narzędzie skoncentrowane na marketingu, sprzedaży, czy obsłudze klienta. Obecnie korzysta z niej już ponad 150 000 firm z całego świata. Co ciekawe, w zestawieniu Fortune 100 z 2018 roku, aż 99 z wyróżnionych firm, korzystało z tej platformy CRM.
W jaki sposób Salesforce ułatwia użytkownikom zarządzanie firmą?
? Analiza możliwości zasobów ludzkich – firmy używają Salesforce, aby zidentyfikować najbardziej wydajnych członków zespołu.
? Księgowość – Salesforce umożliwia zarządzanie płacami, relacjami z dostawcami (SRM, ang. Supplier Relationship Management), śledzenie aktywów i więcej. Dzięki Appexchange, użytkownicy mają dostęp do wielu rozwiązań, takich jak ADP, czy QuickBooks. Funkcje te znacznie zmniejszają ilość pracy ręcznej, wymaganej do śledzenia finansów firmy.
? Prognozy – Salesforce zbiera przydatne dane, które następnie wykorzystać można, aby uzyskać prognozy biznesowe. Prognozy te są szczególnie ważne dla osób na stanowiskach decyzyjnych w firmie.
? Automatyzacja procesów – Salesforce automatyzuje, modyfikuje i usprawnia procesy za pomocą niestandardowego narzędzia wykorzystującego sztuczną inteligencję (w sposób dostosowany do rzeczywistych danych i trendów).
? Monitorowanie i zarządzanie mediami społecznościowymi – Salesforce oferuje szeroką gamę rozwiązań w kwestii zarządzania mediami społecznościowymi. Firmy mogą używać platformy jako scentralizowanej bazy, gdzie znajdują się wszystkie zapytania klientów, zebrane z różnych kanałów SM.
Ten oparty na chmurze SaaS przekształcił się w niezbędny element zarządzania danymi dla przedsiębiorstw reprezentujących różne gałęzie biznesu. Wśród użytkowników Salesforce znajdują się największe firmy międzynarodowe, takie jak Spotify, U.S. Bank, Toyota, Macy’s, The New York Post, czy Canon.
Poniżej przedstawione zostały 3 przykłady, jak korzystanie z platformy Salesforce pomogło przedsiębiorstwom (różnych wielkości) udoskonalić sztukę dbania o satysfakcję klienta.
? Wells Fargo – amerykański holding finansowy, siódma najbardziej dochodowa firma w USA
Utrzymanie porządku w firmie, która odpowiedzialna jest za śledzenie aktywów o wartości prawie 2 bln dolarów, jest niezbędne. Wells Fargo korzysta z platformy CRM do synchronizacji wszystkich swoich produktów (usługi bankowe, kredyty hipoteczne, inwestycje, karty kredytowe). Salesforce pomaga pracownikom w realizacji zadań o wysokiej wartości, dzięki czemu bank może zaoszczędzić nie tylko czas przeznaczany na obsługę klienta, ale też setki nieproduktywnych godzin pracy.
? Activision – producent gier komputerowych
Korzystając z Marketing Cloud, Activision monitoruje rozmowy w mediach społecznościowych, które są istotne dla ich produktów. Service Cloud pomaga firmie śledzić te rozmowy. Biorąc pod uwagę, że taka forma obsługi klienta w mediach społecznościowych jest tańsza niż tradycyjne metody, firma Activision była w stanie obniżyć roczne koszty operacyjne o 25%.
? Xtreme Lashes – producent produktów beauty
Firma korzysta z platformy Salesforce do zarządzania sprzedażą, księgowością i obsługą klienta. Dyrektor operacyjny wypowiedział się następująco: “Potrzebowaliśmy jednej platformy opartej na chmurze, która mogłaby przechowywać wszystkie nasze dane, uruchamiać aplikacje dla każdego działu i dostarczać wartości naszym klientom”. Firmie szybko udało się osiągnąć sukces w realizacji założonych celów.
➡ Niezależnie od tego, czy prowadzisz dużą, czy małą firmę, jej sukces zależy od zadowolenia Twoich klientów. Cel ten możesz uzyskać, inwestując w skuteczną platformę CRM. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat możliwości Salesforce, zapraszam do kontaktu.